Forretningsbetingelser

trustpilot-logo-white

Gulvfirmaet GULVKBH arbejder alene med erfarne specialister indenfor alt, der har noget med gulv at gøre. På denne måde kan føle dig tryg og sikker. Vi følger opgaven til dørs og behandler gulvet, som var det vores egne. Skulle uheldet en sjælden gang være ude, har vi naturligvis en forsikring, der tager højde for dette.

1. Kontraktbetingelser

Vilkår, som ikke fremgår af nærværende betingelser eller ikke er skriftligt aftalt mellem parterne, kan ikke gøres gældende.

Privat

a) En indgået aftale på mail, sms og/eller telefonisk er en bindende kontrakt mellem GulvKBH og kunden.

b) Tilbud, som enten er sendt på sms og/eller mail er fra den fremsendte dato gældende i 14 dage.

3. Almindelige fejl og uheld

Almindelige skader, som sker under slibning, vil blive dækket af forsikringen såfremt disse er sket af gulvmændene selv.

a) I tilfælde af uheld, der gør at behandlingen ikke kan fortsætte, bliver kunden pålagt et ekstra gebyr i form af tabt arbejdsfortjeneste.

5. Reklamation

Ved synlige skade/mangler skal reklamation ske straks. I andre tilfælde senest 48 timer efter udlevering af gulvet. Overholdes dette ikke, kan erstatningskrav ikke gøres gældende.

a) Der kan altid forekomme lidt støv efter en behandling. Dette er normalt og vil forsvinde.

b) Der kan forekomme misfarvninger og eventuelle skader, som GulvKbh ikke kan hæfte for pga. træets alder og/eller træets tilstand. Kig nærmere på 

c) Der er garanti på lakken, som producenten tilbyder.

d) Der skal altid gives min. 3 gange lak før GulvKbh kan hæfte for eventuelle fejl og mangler.

e) Hvis behandlingen ikke er godkendt af blandt andet synsrapporten, så skal GulvKbh have mulighed for at udbedre dette.

7. Gebyr, opsigelse og depositum.

Opsigelse

a) Ved afbestilt opgave bliver kunden pålagt et gebyr på 2500 kr., hvis opgaven afbestilles dagen før den, aftalte transportdag.

b) Ved afbestilt opgave bliver kunden pålagt et gebyr på 1500 kr. hvis opgaven afbestilles tidligere end dagen før den, aftale transportdag.

Gebyr

c) Hvis kunden stopper samarbejdet under selve behandlingen, står hele beløbet til betaling.

9. Syn og Skøn

Begrebet dækker over, at to eller flere parter i et gulvprojekt er uenige om et eller flere emner. Kan man ikke finde en løsning, kan en af parterne påkræve, at der bliver foretaget syn og skøn. Her bliver en sagkyndig involveret, da denne sagkyndig er uafhængig og kan derfor lave en fuldstændig vurdering af det udførte arbejde. Syn betyder derfor at sagkyndige besigtiger og skøn betyder at sagkyndige konkluderer sagen med en endelig beslutning.

2. Gulvbetingelser

Når vi hos GulvKbh afsliber/afhøvler, og efterbehandler et trægulv vil det i nogle tilfælde ikke være muligt at opnå et helt ens resultat. I tilfælde, hvor der har været fugt i træet, misfarvninger eller farveforskelle fra tæpper, vil det måske ikke være muligt at få disse farveforskelle væk, da det sidder for dybt i træet.
Sidst er det vigtigt at sige at det kan forekomme at man ikke før afslibning kan se farveforskelle, men når nuværende efterbehandling er afslebet, og gulvet bliver behandlet på ny, så kan den nye efterbehandling trække misfarvninger op ad træet.

1) I de lokaler, hvor behandlingen skal foretages, skal der minimum være 18 graders varme.

2) Opretning af gulv er ikke inkluderet i prisen med mindre dette er aftalt mellem parterne.

3) Hvis kunde ikke har oplyst at gulvet har gammelt fernis, maling eller hård lak, kræver dette en afhøvling og den groveste slibning. Dette medfører ekstra omkostninger, som vil blive tillagt den oprindelige pris.

4) Hvis der males efterfølgende er det ikke Gulvkbh ansvar for mærker på gulve efter opdækning, støv på overflader og kondens på væggene.

5) Gulvkbh påtager ikke ansvaret for at afdække overflader eller andre rum. Gulvmænd agerer ikke som flyttemænd og derfor har de intet ansvar for at bære kundens ejendele i andre rum. Hvis en gulvmand hjælper en kunde med at flytte en genstand, og dette går i stykker, har Gulvkbh intet ansvar for skaden.

6) Forsinkelser kan opstå under slibning og behandlingsdelen.

7) Vi kommer og måler op inden opstart. Gulvsliberen runder altid op på m², for længde og bredde.

8) Vi kan ikke forudse eventuelle kemiske reaktioner eller optræk, der kan opstå efter behandling af gulve. Dette er uden for vores kontrol, og vi påtager os derfor ikke ansvaret for sådanne hændelser.

9) Hvis gulvet har fuger mellem brædderne, kan disse synke eller rives op under slibningen. Vi påtager os ikke ansvaret for at fylde dem eller informere kunden forinden.

10) Ved slibning af malede gulve kan malingen mellem brædderne eller i dybe huller ikke forventes at forsvinde fuldstændigt. Vi påtager os ikke ansvaret for rester af maling i sådanne områder.

11) Når vi sliber gulve, kan fodpaneler, skabe, sokler og lignende blive ridset eller få behandling på sig. Dette skal efterses af en maler, og vi påtager os ikke ansvaret for sådanne hændelser.

12) Hvis vi ved ankomst til adressen konstaterer, at der er flere kvadratmeter eller mere arbejde end oprindeligt oplyst, vil dette blive justeret på fakturaen og sendt efterfølgende. På grund af travlhed kan vi ikke opdatere disse oplysninger på stedet.

13) Man kan ikke undgå at det støver når vi sliber gulvet. Derfor skal man være forberedt på at man skal køre en vådklud igennem overfladerne.

4. Uforudsete fejl og uheld

Uforudsete skader, som sker under slibningen af gulvet, vil ikke blive dækket af forsikringen, såfremt skaderne er opstået af følgende:

Stk. 1:

Hvis trægulvet er for tyndt, så der ikke er nok træ at slippe på.

Stk. 2:

I visse tilfælde kan der godt forekomme sprækker eller misfarvninger i selve gulvet efter en behandling pga. gulvet type. Dette forekommer oftest efter en afhøvling af blandt andet fernis, maling og/eller spartelmasse.

Stk. 3:

Hvis kunden har plankegulve og/eller bræddegulve, som er af ældre dato eller hvor datoen er kunden ukendt, kan der forekomme ormehuller, mellemrum, solbrændte mærker og mærker fra hvor møbler og/eller tæpper har været. Vil disse ting selvfølgelig have et præg på de endelige resultater. GulvKbh hæfter ikke for træets stand før opstart.

Stk. 4:

Der vil kunne forkomme ridser, mærker eller behandlingens ingridens på fodpaneler. Det sker typisk fordi man skal slibe helt op til kanten, samt behandle helt op til kanten. Derfor anbefaler vi at man skal være opmærksom på at fodpaneler skal muligvis efterses af en maler.

Stk. 5:

Hvis et gulv giver kemisk reaktion efter behandling, og det trækker op i garvesyren og gulner gulvet kan gulvkbh ikke tage ansvar. Dette er en kemisk reaktion som ikke kan forudses

Rettelse af Fejl:

Vi forpligter os til at levere kvalitetstjenester, men forstår, at fejl og ufuldkommenheder kan opstå. I tilfælde af mangler eller utilfredsstillende udførelse af vores service opfordrer vi kunden til at give os mulighed for at rette fejlene. Kunden skal give skriftlig meddelelse om eventuelle påståede mangler eller fejl, og vi vil stræbe efter at foretage rettelser så hurtigt som muligt.

Aflysning efter Fejlkonstatering:

Hvis kunden ikke giver os rimelig mulighed for at rette fejlene, før de overvejer at aflyse opgaven, forbeholder vi os retten til at kræve det fulde beløb for de leverede tjenester. Vi opfordrer kunden til at engagere sig i en konstruktiv dialog for at finde løsninger og undgå eventuelle unødvendige omkostninger.

6. Pris og Betaling

a) Kunder modtager altid en vejledende pris jf. de oplysninger de giver heriblandt antal kvadratmeter, som skal behandles.

b) Vores mindstepris er 4500 kr. inkl. Moms.

c) Vi måler altid op inden opstart så vi har de korrekte mål inden faktura fremsendes. Dørtrin bliver talt som ekstra kvm.

8. Adresse

Henvendelse fra Gulvkbh til kunden sker til den sidst opgivne adresse. Forsømmer kunden at anmelde adresseforandring, er denne ansvarlig for følgerne heraf, jvf. §7 pkt. d og for enhver deraf følgende ulempe for gulvkbh.

Hele sjælland

GulvKBH har sin hovedbase på indre østerbro, men vi har gulv opgaver fordelt på hele sjælland.
Vi tager derfor imod opgaver både tæt og langt fra vores kontor.
Vi står altid klar til at give den bedste pris, vi sætter en ære i at vores kunder tilfredse.
Vi har aldrig skjulte gebyrer, og takster. Prisen er altid bekræftet inden vi starter.
Hos GulvKBH er vores vigtigste formål at udføre gulvarbejde i den bedste kvalitet og laveste priser, så vores kunder får gulve, de bliver glade for i mange år.

Hele sjælland

GulvKBH har sin hovedbase på indre østerbro, men vi har gulv opgaver fordelt på hele sjælland.
Vi tager derfor imod opgaver både tæt og langt fra vores kontor.
Vi står altid klar til at give den bedste pris, vi sætter en ære i at vores kunder tilfredse.
Vi har aldrig skjulte gebyrer, og takster. Prisen er altid bekræftet inden vi starter.
Hos GulvKBH er vores vigtigste formål at udføre gulvarbejde i den bedste kvalitet og laveste priser, så vores kunder får gulve, de bliver glade for i mange år.
Som alle andre gulvfirmaer har vi en minimumspris som er 4500,- inkl. moms

Kontakt os for at få et uforpligtende tilbud.

Vi arbejder dagligt for at vejlede dig med en professionel rådgivning til dit næste gulvbehandlingsprojekt. Tøv ikke med at kontakte os, vi kan træffes på vores telefonnr. i vores åbningstider, ellers kan du altid udfylde vores kontaktformular så vender vi tilbage inden for 3 timer.